7 chyb při prodeji nemovitosti

Často vidím, jak se prodávající dopouštějí chyb při prodeji nemovitosti. Je potřeba splňovat kroky pro úspěšný prodej nemovitosti a vyvarovat se zbytečných chyb, které by mohli v průběhu prodeje nastat.

  1. Špatné nafocení nemovitosti

  2. Popis nemovitosti.

  3. Tržní cena nemovitosti

  4. Inzerce nemovitosti

  5. Spolupráce přes více realitních makléřů

  6. Příprava nemovitosti na prohlídku

  7. Právní zajištění

    1. 1.) Špatně nafocená nemovitost

První chybou je špatně nafocená nemovitost. K tomu abyste nemovitost inzerovali jsou zapotřebí kvalitní fotografie. Berte na vědomí, že fotografie prodávají. Potřebujete dostat potencionální kupující na prohlídku, takže si dejte záležet na kvalitních fotografií. Nemovitost mějte poklizenou, takzvaně hotelový efekt. Pokud se jedná o dům nebo byt foťte důležité prostory, jako jsou obývací pokoj, ložnice, pokoje, kuchyň a koupelnu. V případě pozemku je zapotřebí dodat snímek z katastrální mapy.

    1. 2.) Popis nemovitosti.

Důležitým bodem je popis nemovitosti. Ten nemusí být extra dlouhý, stačí výstižné a důležité informace, které potřebuje kupující vědět. Například m2, kde se nemovitost nachází, její stav., dispozice apod. Určitě se vyvarujte v popisu krásná nemovitost a doporučuji. Je jasné, že svoji nemovitost budete vždy doporučovat.

    1. 3.) Tržní cena nemovitosti.

V případě, že dům postavíte budete počítat každý náklad, který jste museli do domu investovat. To vám ve finále generuje nějakou hodnotu. Bohužel, to ale není tržní cena. Když cenu určíte moc vysokou, nemovitost bude dlouhodobě nabízena na internetu a vy budete nuceni cenu snižovat. Tento postup není vhodný pro prodej nemovitosti.

Jak stanovit tržní hodnotu vám pomohou tyto možnosti:

a) Prodané nemovitosti v okolí

b) Nemovitosti, které se aktuálně prodávají v okolí

c) Informace z katastrálního úřadu

d) cenové mapy

e) realitní makléři, kteří prodávají obdobnou nemovitost

    1. 4.) Inzerce nemovitosti

K tomu abyste svoji nemovitost prodali, ji potřebujete někde nabídnout. Lze využít například inzertní portály. Internet nabízí řadu inzertních portálu zadarmo, kde svoji nemovitost můžete nabízet. Bohužel ne každý potencionální kupující tyto stránky navštěvuje. Nejnavštěvovanější inzertní portály jsou dnes www.sreality.cz, ale tento portál je dost drahý. Je na zvážení, zda se vám to vyplatí. V dnešní době vám může pomoct prodat vaší nemovitost sociální sítě.

    1. 5.) Spolupráce přes více realitních makléřů

Vyvarujte se nabízet nemovitost přes několik realitních makléřů. Z praxe vím, že to odrazuje potencionální kupující a ani se jim nedivím. V mnoha případech dochází k tomu, že makléři udávají jiné informace o nemovitosti, jinou celkovou cenu a to značně může poškodit prodej. Když budete potřebovat makléře, najděte si jednoho, který vám zajistí veškeré náležitosti spojené s prodejem nemovitosti.

    1. 6.) Příprava nemovitosti na prohlídku.

Co ovlivní první dojem zájemce, je stav nemovitosti tedy míra čistoty v prostorách objektu, popřípadě kolem. Nemovitost by měla být uklizená tak, aby se v ní zájemci cítili dobře. Decentní vůně taktéž neuškodí. Před prohlídkou si připravte dokumenty, které máte od nemovitosti. Dále můžete mít k dipozici papír, tužku a metr. Pokud Vám čas dovolí upravte i sebe. Vyberte vhodné oblečení, aby se vás zájemci nezalekli. Nedoporučuji moc mluvit, říct základní informace. Pokud budou mít zájemci dotazy, zeptají se. Po prohlídce můžete nabídnout nějaké občerstvení a pití.

    1. 7.) Právní zajištění

Máte zájemce, který má zájem o koupi vaší nemovitosti. Přichází na řadu papírování. Domluvte se se zájemcem, jaký bude probíhat financování a jakou cestou bude kupní cena uschována po dobu přepisu nemovitosti.

Úschova peněz:

a) bankovní úschova

b) notářská úschova

c) advokátní úschova

Každá úschova peněz něco stojí, záleží na vás jak se domluvíte. Ošetřete si kupní smlouvu u advokáta, aby nedošlo k případným problémům na katastrálním úřadě. Poslední věc je předání nemovitosti, kde je potřeba nechat přepsat energie a stav nemovitosti, který kupující přebírá.

Sdílejte článekShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn